Recenze: Alan Wake

02.03.2012 12:44

Devět let, tak dlouho jsme museli na PC čekat na další titul od finských tvůrců ze studia Remedy. Thriller Alan Wake měl být vyvíjen výhradně na PC, nicméně vůně dolarových bankovek přiměla autory k exkluzivitě pro Microsoft a jeho Xbox 360. Jakkoli to většina zarytých PC hráčů vnímala jako zradu, nakonec i ona železná exkluzivita prorostla rzí a dva roky po vydání Alan Wake na konzole jsme se dočkali i na osobních počítačích, konečně. Na otázky, zda mělo vůbec smysl vytvářet port pro již prachem zanesený titul, odpověděli již sami hráči, když během dvou dnů zaplatili náklady na jeho vývoj. Dost ale chození kolem horké kaše, pojďme se podívat, jak PC port dopadl.

Autoři se netajili tím, že obsah co do příběhu zůstane totožný jako v konzolové verzi. Ostatně není důvodu, proč by jej měli měnit, z tohoto hlediska totiž jde o jeden z nejlepších a zejména nejatmosferičtějších kousků ve hrách vůbec. Alana Wakea, autora knižních bestsellerů, dostihla tvůrčí krize nebo spíše syndrom vyhoření, takže už dva roky nedokázal pokračovat v práci.

Nemá smysl zde podrobněji vysvětlovat podrobnosti příběhu, mnozí z vás jej již znají z konzolové verze, pokud jste čekali na PC konverzi a nevadí vám poněkud hutnější atmosféra, budete si ji zcela jistě vychutnávat plnými doušky. Akčních pasáží není tolik, jak by si fanoušci předchozích PC titulů od Remedy mohli přát, navíc nejsou až tak obtížné.

Dobře, dobře, o tom, že Alan Wake sází na vynikající příběh a hutnou atmosféru, jsme věděli už dávno. Převod z konzolí však spolu vždy přináší celou řadu úskalí, takže je na stole otázka, jak to Remedy zvládli. Nebudeme si nic nalhávat, na výbornou to zcela určitě není – kombinace klávesnice + myš sice funguje poměrně dobře, na občasné obstrukce v podobě zlobivé kamery si však musíme postěžovat, stejně jako na občasné záseky postavy. Ne každému bude také sedět typicky konzolové pojetí 3rd person akce, kdy je postava posazená do třetiny obrazovky.
Závěr: Alan Wake dokazuje, že má i po dvou letech co nabídnout – skvělý příběh doplněný o 2 DLC epizody a hutná atmosféra jsou hlavní devizy PC verze. Port se sice nevyhnul několika chybkám, není to však nic, co by nějak zásadně kazilo zážitek ze hry.

Dávám 8/10

Kolega Rusty nevypadá úplně zdravě...Agent Barry si s sebou neustále nosí Alanovu podobiznu v životní velikosti... je to taky trochu cvok :-)Ve dne to v okolí Bright Falls vypadá nádherně, krajina jak stvořená pro trekking a outdoorové sporty